Tijd voor een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 November 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey!

Ik heb vernomen dat er bepaalde mensen zijn die graag hadden dat ik een nieuw bericht op de site zou zetten.. dus bij deze ga ik heel erg mijn best doen om er een leuk bericht van te maken!

Waar waren we ook alweer gebleven... oh ja de Springboks, die heb ik nog gezien! : ) Na de overwinning heeft het hele team een tour door Zuid Afrika gedaan en alle grote steden bezocht, vorige week maandag was Kaapstad aan de beurt! Heel Long Street (wat 50 meter van mijn werk af ligt) stond wederom op zijn kop, gelukkig mochten wij van onze stagebegeleider ook even gaan kijken! Mijn camera had ik niet bij me dus dacht ik slim te zijn door een filmpje met mijn telefoon te maken.. niet zo slim als je hem dan niet op slaat :s!

Dat weekend zijn we met zijn 4en naar een camping gegaan in de buurt van Grabou (klein gat 1,5 uur rijden van Kaapstad), waar een collega van Tom een caravan en een eigen bootje heeft. De camping, die ‘Theewater.. nog iets’ heette was super rustig, er was weinig te doen, maar was wel perfect om even lekker een weekendje te relaxen. De eerste dag zijn we eventjes in de zon gaan liggen, maar die was te warm om er te lang in te liggen dus zijn we op een gegeven moment maar de tenten op gaan zetten en het kampvuur aan gaan maken om er savonds heerlijk op te gaan braaien.

De volgende dag zijn we met het bootje het water op gegaan, eenmaal ergens aan wal geraakt gingen de dames weer lekker in het zonnetje liggen op een mini strandje van 10m2 en verder alleen bos. Nadat de heren weer uitgespeeld waren met het bootje gingen we terug naar de camping, waar ineens 5 (?) politie auto’s stonden. Bleek dus dat een andere gampinggast een niet bepaald meer levend persoon in het water had gevonden... inderdaad... eng!!

Die zaterdagnacht ontstond er ook tijdsverschil tussen Nederland en Zuid-Afrika.. toen jullie allemaal de klok een uurtje terug zetten, ging bij ons de tijd gewoon verder.. Afrikanen doen niet zo moeilijk namelijk.. :p Dus nu leef ik een uurtje later dan jullie :)!

Afelopen week hebben we 2 jarigen gehad in ons huis.. Marjan en Job.. FEEST dus! Op marjan d’r verjaardag zijn we lekker cocktails gaan drinken en afgelopen zaterdag was er ‘pool-/house-/braaiparty’ in blouberg ter ere van de twee jarigen! Ik moet zeggen het was zeeer geslaagd, alleen vond iedereen het te koud om het ‘pool’ gedeelte van de party na te streven. Dus besloten Ben en ik om maar om 11 uur de openings duik te doen.. die helaas niet zo succesvol was, want er sprong er maar 1 achter ons aan :s.. maar we hebben het geprobeerd! :)

Zondags gingen we naar Muizenberg, naar het strand om weer lekker te surfen en omdat ik een aantal weekjes geleden al mijn eigen wetsuit had gekocht werd het nu ook tijd voor een eigen plankje.. Dus zijn we op zoek gegaan.. het zag er naar uit dat ik er niet in ging slagen om een fatsoenlijk plankje te vinden, maar uiteindelijk ergens ver weggestopt in een surfshop stond dan toch mijn plankje.. het was liefde op het eerste gezicht (najaaa Nico bin maar neet bang, dich bliefs mien grote liefde!! Nee ik ben niet aan het slijmen hoor :p)!! Ik mocht hem de hele middag uitproberen en nadat ik een paar goede golfjes had bedwongen, ZELFS al half staand (!!) dacht ik, dit plankje gaat mee naar huis! (nu nog even uitvogelen hoe ik die mee naar nederland neem strakjes, want vanaf 6 nov. 2007 neemt brittish airways geen surfplanken meer mee, just my luck :s !)

Ondertussen ben ik alweer ruim 2 maanden in Zuid-Afrika, al bijna op de helft dus! Gaat wel snel zeg! Het aftellen is nu wel echt begonnen tot Nico naar Kaapstad komt (om precies te zijn nog 5 weekjes en 5 dagjes!!) en dat we lekker op een 14-daagse tour gaan door Namibie, Botswana & Zimbabwe!! Dat betekend kerst in Namibie en oud op nieuw in de bush bush van Botswana. Niet verkeerd he?! Vandaag is ook meteen bevestigd dat Sanne en ik in de laatste week dat ik in Afrika ben nog een 4 daagse tour door het Kruger Nationaal Park gaan doen; het beroemdste ‘game park’ van Zuid-Afrika waar je bijna gegarandeerd de Big Five (leeuwen, neushoorns, luipaarden, olifanten, buffels!) en nog veeeel meer zal kunnen bewonderen! Een goede afsluiter voor mijn tijd in Afrika toch?

Marly jij nog van harte gefeliciteerd en jammer dat mijn kaartje (alweeeer) niet aangekomen is.. sjaah afrikaanse post is niet heel erg betrouwbaar heb ik gemerkt!
Kiet mensen.. niet te veel ruzie in het gasteboek he.. dat is niet de bedoeling :p!!

Petra heeft nu ook een waarbenjij.. zij is nu in Nieuw-Zeeland (krijg je al kriebels Elke??) kan alleen haar waarbenjij niet vinden.. snik snik.. :( Dus als iemand mij kan helpen.. graag!!

Veel plezier met de foto’s.. in de komende paar dagen zullen er nog wel een paar bij komen, dus hou de site in de gaten!

Liefs Carla

'cheers!'

:SMS update:, 13 november 2007 :
Hey! Ik had wat tijd over op mijn stage, maar heb ik al photoshoppend toch goed weten te besteden! Kijk maar op mijn waarbenjij voor het resultaat! Xx

  • 08 November 2007 - 15:35

    Nico:

    Heej schatje!!

    Wat een heerlijk verhaal weer an dich!!

    Uiteraard wis ik det allemoal allang, maar blief leuk um det steeds weer truuk te laeze...

    Ben echt beniejd noar alle foto's die der nog beej motte kome!!

    Alweer in het frisse water gedoke?? Straks bisse zeek as ik doar aankom.. Hoove we gaar neet ens mier ronk te reize, haha!!

    Heej vuul plezeer op de verjeurdaag en joa het aaftelle is echt begos!!

    Dieke kus van mich en joa dich bis auk mien grote liefde, maar det wetse ongerhank wal :)

  • 08 November 2007 - 16:28

    Marjon:

    Wow, ik voel me echt een beetje saai op 't moment haha! Wacht ma, nog maar een jaartje en dan mag ik ook op buitenlandse stage! Kan nu al niet meer wachten haha!

    Uh Carla? Dacht dat ik ook een van je grootste liefdes was? Haha bah ik krijg allergische reacties!

    Nou meid, zorg er maar voor dat je weer snel een verhaal erop zet! Dacht al even dat je door een van die big-five figuren opgegeten was hihi!
    Let goed op jezelf!

    Dikke kus, Boon

  • 08 November 2007 - 16:40

    Fieke:

    Heej...
    Ik vind je surfplank echt cool, (Wil er ook een :S )
    En nog steeds op het strand liggen, belachelijk gewoon!! Ik heb gewoon al een dikke jas en laarzen aan :P
    Zo te horen ben je nog veel van plan daar, is inderdaad een goede afsluiting van je stage daar. Wel weer terugkomen hè!

    xxx Fieke

  • 09 November 2007 - 06:51

    Petra:

    ha die carla!!

    Wat gaaf je eigen surf plank! Weet zeker dat tom jalours op je is! Onze website is www.peetenan.waarbenjij.nu dus ga maar gauw kijken!!

    have fun nog!!

    groetjes petra

  • 09 November 2007 - 21:39

    Liek:

    OOOOOW ben zo jaloers!!!!!!!!

  • 10 November 2007 - 15:28

    Leo Timmermans:

    he Carla,

    Ik heb maar 4 van de big 5 gezien in het Krugerpark. Maar ik ben er ook maar 1 dag op safari geweest. Persoonlijk was ik meer onder de indruk van het Hluhluwe Game Reserve in Kwazulu-Natal. Al lag dat ook wel een beetje aan de gids (ook nog een knap ding volgens de dames).
    Veel plezier daar in Zuid Afrika. Jammer dat ik je niet op kan komen zoeken en dat ik dit bericht alweer vanuit Nederland schrijf.

    Sometimes live sucks, maar gelukkig niet voor iedereen.

    Leo

  • 10 November 2007 - 18:39

    Elke:

    Hey Carla!!!

    Dich hebs al un prachtig kleurtje gekrege! Ieuw wat akelijk det der un niet meer zo levend persoon waas gevonge. Gelukkig ziet geij der neet beij oetgekome!

    Sjieke surfplank heb se gekoch!
    Als se um heij in Nederland geis teste wil ik det wal uns zeen! Now maar iers
    hopen det se de surfplank heij kriegs!

    Spannend zeg det nico bijna kumt, wat zal se aaftelle.

    Wow gaaf is Petra in Nieuw Zeeland!
    Den krieg ik idd un bietje kriebels.
    Ik zal ok uns unne kier op de site van petra kieke.

    Geniet nog van ut lekkere weer!

    Xus Elke

  • 12 November 2007 - 07:31

    Anneke D:

    Hey Carla!

    het is wel gelukt om er weer een leuk bericht van te maken, hoor:)

    leuke foto's! ziet er wel uit als een gezellig feesje!

    enne als je de surfplank niet meekrijgt, dan mag je altijd nog de surfplank uit de kiet lenen hoor:) hehe

    xx anneke

  • 12 November 2007 - 07:50

    Marly:

    Heeeeeeej Carlalala!

    Nog bedankt voor het feliciteren en bellen :).. Kaartje is er nog steeds niet, misschien in hij er volgend jaar dan wel!

    Heb je gister nog (genoeg) gedroken op de carnaval gister? Ik heb wel genoeg gedronken maar dan niet speciaal op de carnaval haha!

    Tot het volgende bericht maar weer!
    Xxx Marly

  • 13 November 2007 - 18:08

    Wilmie:

    Heej!
    Weer een leuk berichtje van je. En mooie foto's, ben zeer jaloers...lekkere zon heb jij. Je hebt je kleuren veranderd, is even wat anders.

    Nog veel succes en plezier! Tot het volgende bericht.

    Kusje wilmie

  • 13 November 2007 - 21:47

    Nico:

    Heej lieverd..

    Hej ut vanmorge al gezeen, zoals se in de mail kos laeze!!

    Erg sjiek gemaakt en hej beloofd een reactie te plaatsen :) Dus beej deze..

    Hebs weer een heerlijk weekendje veur de boeg en dink det idderein erg beniejd is noar dien verhale doa euver en de foto's uiteraard!!

    Vandaag euver 5 waeke zien we alweer samen, zoe snel geit ut!!

    Groetjes, Dieke kus en we maile/belle skype snel weer!! Liefs dien schatje!!

  • 17 November 2007 - 07:30

    Petra:

    Hai die Carla!

    Leuk dat je een berichtje op onze site had achtergelaten! Hoe gaat ie daar bij jouw? Nog spannende dingen meegemaakt? schrijf gauw maar weer een verhaaltje! Wij hebben hier nu al behoorlijk wat zon gehad,maar nog lang niet zoveel als jij daar hebt!

    heel veel groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 37453

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: