Laatste bericht voor dit jaar :( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu Laatste bericht voor dit jaar :( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

Laatste bericht voor dit jaar :(

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaja de naam zegt al genoeg.. dit zal het laatste bericht in 2007 zijn wat jullie van mij kunnen lezen. Over 4 dagen krijg ik alweer bezoek en gaan Nico en ik 2,5 week rondreizen, we zijn 7 januari pas weer terug in Kaapstad, dus daarvoor moeten jullie geen update van mij meer verwachten.

Ik heb sinds mijn Cederbergen avontuur weer vanalles meegemaakt wat ik toch wel eventjes met jullie wil delen. Het weekend na de Cederbergen zijn we naar Cape Point en Kaap de goede hoop geweest. Nou denken jullie misschien woooow kaap de goede hoop, nou het valt best wel mee hoor. Buiten het hele mooie uitzicht is er verder weinig te zien. Uiteraard hebben we wel de uiterst toeristische foto gemaakt, die iedereen daar maakt. Er stond zelfs een hele rij met chinezen te wachten tot ze die befaamde foto konden maken :).

Met het begin van December zijn ook alle zomer festivals begonnen, in de Botanical gardens van Kirstenbosch zijn bijvoorbeeld elke zondag tot in maart of april concerten. Je kunt er heerlijk in het gras zitten picknicken met een lekker muziekje in de vorm van zanger of band (al viel de muziek toen wij er waren een beetje tegen, maar de sfeer was echt super!).

Vorige week waren alweer de eerste afscheids etentjes, heel raar dat sommige mensen nu al weggaan terwijl je zelf nog wel eventjes hier bent. Al vind ik dat de resterende kleine 2 maanden veeeeeel te kort zijn.. Jah sorry, het is niet dat ik jullie niet mis, maar ik voel me hier nu ook wel een beetje thuis. :D

Afgelopen vrijdag was het dan zover.. HET feest van Nomad. De eigenaar was jarig, de nieuwe site ging online en Nomad Tours bestaat 10 jaar, dus feest! Na het werk gingen we met zijn allen naar Rhodes Memorial, een monument ergens op de helling van de tafelberg, waar het feest werd gehouden. Om 5 uur begonnen we met de punch en toen die op was gingen we over naar het bier en de wijn. Het was super gezellig en het is ook erg leuk om je collega’s een keer te zien swingen ipv werken! :)

Morgen gaan we met zijn allen beachvolleyballen! Eens kijken of het deze keer beter gaat dan het geweldige buurt en straten toernooi in Bree afgelopen zomer (wel raar dat het nu nog steeds zomer is he!! :p)! Zondag ga ik een gospelkerk bezoeken, dat wilde ik ook nog wel eens meemaken en komende woensdag gaan we waarschijnlijk naar een Queen Celebration – tribute night!

Dan nog iets.. om in Zuid-Afrika naar een concert van een grote artiest te gaan hoef je echt geen honderden euros neer te leggen.. 13 januari ga ik voor maar liefst 27 eurotjes naar een groot concert van Elton John hier in Kaapstad! Niet slecht he?!

Ik zal nu snel de foto’s erop zetten.. en dan gauw op naar blouberg, want vanavond gaan we weer stappen!

Voor iedereen alvast een hele fijne kerst en een ‘baie lekker nuujjaar!’

Liefs,
Carla

  • 14 December 2007 - 13:36

    Anke:

    Ha Meid, ow ik wil ook naar jou toe komen, lekker naar het zonnetje en naar Elton John. Kijk maar goed uit bij dat beachvolleybal dat je je goed insmeert. Ik kan me van Bree herinneren dat de drie zusjes er een paar dagen met een flink verbrande kop hebben rondgelopen. Da was geen pretje.
    Ga lekker door daar met feesten en leuke dingen doen. Fijn dat je daar lekker thuis voelt. Twee maanden is idd nog maar erg kort, dus maak er nog maar wat moois van.
    Kus Anke

  • 14 December 2007 - 14:03

    Nico:

    Heej schatje,

    alweer dien letste verhaaltje van dit joar :)!! Nog een paar nachtjes sloape en den ren ik in dien erm op het vleegveld van Cape town!! Heerlijk!
    Ik zeen det se weer erg leuke foto's hebs geknipt en auk weer duchtig op stap bis geweest. Ken ik auk een beeld bringe beej alle mailtjes die se mich steurs :).
    Dit is auk veur mich de letste reactie dit joar, want ik ben straks beej dich en den vertel ik het dich wal rechtoet, wat ik wil zeggen... Woensdig goan ik dus een concert meimake, zoals dich die al een aantal kier hebs mogen aanschouwen?? Ben erg beniejd.

    Alvast een hiel fijn weekend en op noar dinsdig 6.15u in alle vruugte op het vleegveld!!

    Dieke kus en vuul leefs oet bree van mich!!

  • 14 December 2007 - 15:37

    Elke:

    Jaaa weer un berichtje oet kaapstad!
    Maar helaas weer ut litste veur dit joar!

    Wauw ut zeut der weer sjiek oet op de foto's. Sjiek jurkje heb se gekocht! Steit dich sjiek!

    Ik wens dich en Nico 2,5 hiele fijne weake toe. Geniet der lekker van! En natuurlijk wins ik dich unne lekkere werme kerstmis toe!

    Tot snel!

    Xus ELke

  • 15 December 2007 - 10:59

    Nico:

    Ha schatje!!

    Ik hej toch echt al een berichtje gezat op dien site, maar helaas is der urges get fout gegoan :s. Dus nogmaals...
    Het is het letste weekendje zonger dich en dinsdaag zien we alweer samen, hebse der net zoevuul zin in as mich??

    We goan echt super genieten van alles en ben beniejd watse allemoal veur mich hebs geregeld. Het concert woensdaag liekt mich auk erg lachen!!!

    Geniet nog maar lekker van het letste weekendje veur se op reis geis!! Have fun en tot dinsdaag!!!

    Dieke kus en vuul leefs van mich!!

  • 15 December 2007 - 17:29

    Wilmie:

    Haa!
    Weer een leuk berichtje, helaas het laatste voor dit jaar :( maar dan zie ik volgend jaar wel wat jullie met zn 2-en allemaal hebben mee gemaakt. Heel veel plezier samen met Nico. Alvast fijne kerstdagen!
    Tot volgend jaar! Kusjes Wilmie

  • 15 December 2007 - 18:05

    Petra:

    Ha zusje!
    Jeetje wat heb jij het daar lekker zeg!Je ziet er goed uit op de foto's! Mooie jurk btw :-) De tijd vliegt egt voorbij ja, maar je hebt nog een mooi reisje voor de boeg. Nico heeft hier net alle backpacks etc opgehaald, nog ff en dan is hij bij jou! Heel veel plezier nog!!!

    liefs petra

  • 16 December 2007 - 20:04

    Marlies:

    Heej meis!
    Wat een superleuk jurkje!
    Ik laat nog even een snel berichtje hier achter, ik wilde je even heel veel plezier wensen met Nico en GENIET, want dat hoort zo in zuidelijk Afrika.
    Fijne feestdagen gewenst en ik spreek je volgend jaar wel weer natuurlijk!
    x Marlies

  • 17 December 2007 - 10:41

    Boon:

    Carlalalla! Nog ff en dan zit Nico bij je:-).. met iets van mij haha! Leuke foto's allemaal, je ziet er al lekker bruin uit, en dat terwijl ik zowat onderkoelt raak hier in Nijmegen!
    Heej meis, geniet ervan met z'n 2en, alvast een fijne kerst en natuurlijk een super 2008! Ik zie je in het nieuwe jaar, ben echt benieuwd:-)!

    Dikke kus, Marjon

    p.s. Haha doe je best met volleybal! Komt vast helemaal goed met jou talent haha

  • 19 December 2007 - 09:21

    Fieke:

    Ha Carla...

    Ik weet niet of je het nog leest.. maar veel plezier met Kerst en nieuwjaar enzo...
    Leuke foto's geknipt zeg!! En Amsterdam is echt ver weg :)
    En wat un schattige aapjes, echt net zo'n bolletje wol ;)
    Tot volgend jaar dan maar weer hè!!

    grx Fieke

  • 25 December 2007 - 11:34

    Anneke:

    Nou Carla!
    Fijne kerstdagen en een alvast gelukkig nieuwjaar! Dankjewel voor jou kaart, vond het super lief. Nu moet ik nog een kaart gaan versturen.. Dat zal heel lang duren want ik ga ut dan versturen (denk aan heel veel vertraging) en dan gaat het ook nog via de zuid afrikaanse post... Dus ik denk dat die dan ongeveer plus minus over 5 jaar nog niet aankomt! Hahaha! Maar ik ga het proberen! Veel plezier met Nico daar in het warme zuiden.
    xx Anneke

  • 04 Januari 2008 - 20:40

    JWN:

    Heeey, ik kwam ineens op je weblog en ik zag dat je stage loopt bij Nomad Tours! Wat hip. Werk je ook samen met James Maposa? Naja, je bent nu nog op je trip/tour, maar ik ben echt benieuwd of je hem ook kent!
    Ik heb alleen geen idee hoe je me dat zou kunnen laten weten (want ik wil natuurlijk wel antwoord haha.)

    Ehm.. misschien een mailtje sturen naar juwie@hotmail.com als je terug bent met antwoord? (als het niet teveel is gevraagd..)

    xx

  • 20 Januari 2008 - 11:08

    Wendy:

    Hey tjik!
    Leuke foto's, vooral die van ons in Kirstenbosch natuurlijk ;) Word echt even tijd om je site te updaten, wil echt graag over je Trip lezen, aangezien t vast ongeveer t zelfde verhaaltje word als ik zelf heb geschreven (h)

    Geniet nog van je laatste weken/dagen daar en we gaan afspreken zodra je weer in nl bent :)

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 37440

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: