surfen!!! of jah.. poging tot! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu surfen!!! of jah.. poging tot! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

surfen!!! of jah.. poging tot!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

17 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een heel druk weekend waar ik de vorige week over heb geschreven stond een aardig rustig weekend gepland (niks gepland dus!). Toch hebben we er weer een leuk weekend van gemaakt.. want een beetje thuis hangen daar heb je niet veel aan als je in Kaapstad woont.

Daarom zijn we vrijdag maar eens de 23 jarige, sjieke mannen en vrouwen uit gaan hangen.. jaja wat zou ik hiermee nou bedoelen.. nou dat zal ik eens uitleggen. In het centrum van Kaapstad ligt een heeeeel hoog gebouw, dat van de ABSA bank. Daar heeeelemaal bovenin bevind zich een discotheek, met uitzicht over de hele stad. Je moet er officieel 23 voor zijn (heb ik vernomen, zeker weten doe ik het niet) en er is een dresscode om binnen te komen. Probeer daar maar niet in je sportschoentjes voor de ingang te verschijnen! Aangezien wij lang niet allemaal 23 zijn werd er eerst een beetje moeilijk gedaan met ons binnenlaten, maar op een of andere manier is dat wel gelukt. Eenmaal boven met de supersnelle lift hebben we een super avondje beleefd, die om 5 uur smorgens ongeveer afgesloten werd in huize blouberg :)

zaterdag was een heeerlijk warm dagje, echt eentje om in te verbranden, maar dat had ik deze keer maar overgeslagen. Samen met Sanne en Kim ben ik aan het eind van de middag boodschapjes gaan doen voor de diner picknick op het strand, heel leuk idee maar al snel begon het hard te waaien en dus koud te worden dus zijn we nadat we het eten snel naar binnen hadden gewerkt maar gauw terug naar huis te gaan om daar gezellig de resterende liters wijn op te drinken. Met sfeermuziek en een keuken die omgetoverd werd tot bar/dansvloer is dat helemaal goedgekomen.

Toen brak al snel de zondagochtend aan. Eigenlijk zou ik samen met een paar anderen eindelijk eens de tafelberg gaan beklimmen, maar toen ik smorgens uit mijn raampje keek was de tafelberg bedekt met wolken.. geen goed idee dus! Dus toen ben ik maar mee gaan surfen.. wetsuit gehuurd en plankje geleend van de mannen en braaf de zee getrotseerd! Ik heb het nog niet zover geschopt dat ik daadwerkelijk op de plank heb gestaan, maar ik heb al liggend wel een paar golfjes te pakken gekregen.. op hun beurt hebben de golVEN mij ook een aantal keer te pakken gehad, flink gespoeld (zoals dat in surftaal heet) geworden dus!.

Savonds was de halve finale van het wereldkampioenschap rugby op tv. Zuid-Afrika is hier helemaal fan van, het is helemaal te vergelijken met de voetbalgekte in Nederland en omstreken. Zuid Afrika heeft de halve finale goed doorstaan en speelt komende zaterdag tegen Engeland in de finale! Kaapstad gaat feesten.. en wij ook!!

volgende week meer over de avonturen van capetowncarla en haar vrienden!

liefs carla

  • 17 Oktober 2007 - 22:01

    Nico:

    Ha lieve Carlaval!!

    Zoals beloofd een erichtje en als ierste uiteraard weer!! :)

    Erg leuk weekendje weer gehad dus..
    Ben weer zeer beniejd noa dien nieje foto's zoedet we auk een beeld kriege van alle dinge die se mei maakt doa!!

    Hoop det Zuid Afrika het baeter duit met Rugby den Nederland want det waar pas "braai" vanoavend..

    Fijne waek nog en we belle maile en faxe snel weer!!

    Vuul liefs en dieke zoen van mich

  • 18 Oktober 2007 - 06:39

    Marly:

    Heeeeeej Carla-va?!
    Ook weer een 'erichtje' van mij, niet als eerste dus maarja!
    Nu ben je dus een echte surf-dude(in).. Wel stoer hoor! Volgens mij mis je ons helemaal niet in het weekend... Want daar beleef je tenminste wat!
    Och ja, hier hebben we gister ook wat beleefd.. We zijn naar de romantische zwijmelfilm van de maand geweest haha! We waren met z'n 5en (jaja je leest het goed) en we zeiden gister nog dat jij het weer moest verpesten dat je er niet bij was, tssssss! Slecht hoor ;)
    Nouja ik moet aan de arbeit! Later, dikke kus!

  • 18 Oktober 2007 - 16:12

    Fieke:

    Heej Carla!!

    Vet man.. ik wil ok wel us surfe. Liekt mich ok kei moeilijk, maar mosse toch oeit gedaon hebbe.
    Veul plezeer nog deze waek (en weekend).

    grx Fieke

  • 19 Oktober 2007 - 16:36

    Wilmie:

    Heeej!
    ten eerste bedankt voor je kaartje en brief, heel erg leuk :)
    leuk dat je hebt ge-surfd. en het was idd wel jammer dat je niet bij de film was..
    ben erg beniewd naar je foto's (als die tenminste nog komen).
    tot weer eens! Kusjes

  • 20 Oktober 2007 - 11:58

    Laura:

    He Carla,

    Helaas heb ik op mijn kamertje in Eindhoven geen internet, dus lees ik je spannende verhalen stiekem tussendoor in mijn dienst of als ik weer ff thuis ben. Het is leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Het enthousiasme spat er vanaf ;) Ga zo door! Groetjes Laura

  • 21 Oktober 2007 - 19:49

    Anneke D:

    Heey Carla!

    Coowl surfen!! Zeker wel leuk om een keer te doen. En mooie actiefoto:)
    Veel plezier daar!

    Groetjes Anneke

  • 22 Oktober 2007 - 12:13

    Fieke:

    Een echte surf-chick in dat pakkie man!! Ziet er erg profesioneel uit. Leuke foto's!!

    xx

  • 22 Oktober 2007 - 15:13

    Elke:

    Hey carla,
    Bedankt veur dien kaartje ech leuk um te leaze! Gaaf desse un poging tot surfe hebs gedaon! Misschien desse de volgende kier wal op de plank kins gaon staon. Ik doot ut dich in iddergeval neet nao.
    Det surf pak steit dich wal super good!
    Ik bin der weer van tussen, tot ut volgende bericht!

    Xus ELke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 37479

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: