Atlantic Ocean? Indian ocean? welke is het nou?!? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu Atlantic Ocean? Indian ocean? welke is het nou?!? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

Atlantic Ocean? Indian ocean? welke is het nou?!?

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo vrienden, familie, bondgenoten! (Guusje Meeuwis hihi)

Ik vond dat het weer tijd werd om een verhaaltje op mijn site te zetten, ik heb in de afgelopen 2 weken weer behoorlijk wat meegemaakt, op mijn stage en daarbuiten, in de weekenden en savonds door de week.

Mijn stage heeft nog steeds afwisselende periodes van ontiechelijk (uh ja das niet nederlands, maar de meesten weten wel wat ik bedoel) saaie dagen en super drukke/interessante dagen. Vandaag is weer een iets saaier dagje, vandaar dat ik tijd heb om een verhaaltje te schrijven. Vorige week had ik het wat drukker, ik heb in 5 dagen tijd alle nederlandse pagina’s van de nieuwe site van Nomad tours op de oude site van Nomad erbij gezet. Klinkt makkelijk, maar als je na gaat dat het minstens 500 pagina’s zijn die apart gebouwd moeten worden dan slik je wel even. Die pagina’s moesten er dus zo snel mogelijk op, want het ziet natuurlijk niet uit als de helft ontbreekt, dus dat deed ik ook. En wat bleek… ik heb het record verbroken kwa snelheid van pagina’s bouwen hier bij Nomad, dat kwam mijn begeleider me vorige week persoonlijk vertellen! Dus dat was wel leuk om te horen :). Verder ben ik nog bezig met de niewsbrief die gelijk met de nieuwe site op 7 december gelaunched word (hele belangrijde datum dus!). Nu nog snel alles van school afmaken..

Vorige week zijn we naar het theater geweest, hier konden we gratis heen omdat er een nederlands meisje stage loopt, zij had kaartjes voor alle ‘4-exchangers’ die wilden komen geregeld. De voorstelling was in het ‘Baxter Theatre’ super mooi en groot en absoluut niet te vergelijken met de Maaspoort. Toen we daar aankwamen bleek het de premiere te zijn van een grote voorstelling; A Christmas Carol (Dickens). Er waren dus ook ‘bekende afrikanen’ uitgenodigd, maar of die er waren weet ik niet, ik herken ze toch niet! Hoewel het décor en de hulpmiddelen slechts bestonden uit hout, steigers, kettingen, tonnen en niet veel meer, was het toch een super mooie voorstelling. Een heel mooi verhaal, met serieuze en grappig momenten, geweldig mooie zang en energieke dansen! De volgende dag stond er ook een stuk van in de kranten.. heb het niet gelezen, maar het was wel voorpagina niews.

Afgelopen weekend zijn we weer een weekendje weggeweest, naar Cape Agulhas. Het meest zuidelijke puntje van afrika waar de Atlantische Oceaan en de Indische Oceaan elkaar tegenkomen. Heel apart om daar te zijn, al lijkt het 1 grote zee, het zijn stiekem toch 2 verschillende oceanen. Op zaterdag zijn we met zijn allen richting het zuiden gereden naar onze backpackers; www.capeagulhasbackpackers.com. Waar we vanaf 5 uur smiddags aan de biertjes zaten, we om 8 uur buiten hebben gebraaid en een uur lang met 2 Afrikanen de blues hebben gezongen! De volgende dag zijn we met de eigenaar van de backpackers op een klein, maar wel supersnel bootje de zee op gegaan om walvissen te spotten. En we hebben ze gespot hoor, soms zwommen ze zelfs maar 1 meter van de boot af, ze zijn echt groot, maar lijken totaal niet op Free Willy, iets minder mooi zeg maar. Ze zijn wel erg sociale dieren, ze merken bijvoorbeeld dat wij het leuk vinden als ze ‘truckjes’ doen. 1 walvis maakte er zelfs een show van, hij opened zelfs zijn mond, iets wat de man van het backpackers maar 1 keer per jaar meemaakte. Dus dat was een mazzeltje voor ons! Daarna zijn we naar het zuidelijkste puntje gegaan en weer richting Kaapstad gereden. Een geslaagd weekend dus!

Ik heb ondertussen ook al 2 lessen yoga gehad, dat ga ik elke maandag doen, je word er echt super relaxt van, maar tegelijkertijd worden al je spieren wel flink getraind en opgerekt!

Nog even wat leuke weetjes over Afrika(nen):
- het is hier hip om je voortanden uit te laten trekken (ben maar niet bang, ik ben geen meeloper wat dat betreft)
- ze toeteren hier voor de lol
- er word links, rechts, door de berm, over je heen, overal ingehaald
- als je stil staat bij stoplichten word je geacht vanalles te kopen van kranten tot startkabels
- ze rijden hier links (normaalgesproken)
- Als je op straat loopt en je hoort ‘how are you today sister?’ dan hebben ze het tegen jou!
- De deurklinken zijn ‘kindvriendelijk’, ze zitten heel laag!

Wie weet heb ik er de volgende keer weer een paar meer!

Kusjes Carla

Ps:
- Wilmie & Elke er is al wat retour onderweg!
- Ja ik heb hier ook wel eens een 'toffe, teeeeee gekke' zaterdagavond!! Uhuh!!’
- Zover ik weet zat er niemand van de groep in Nijmegen op school, maar misschien wel andere 4 exchangers!
- En ja ik kan me de zomerfeesten nog wel herinneren.. er was wel een groot camera talent bij zeg! Ahum!
- FOTO’S KOMEN NOG!

  • 09 Oktober 2007 - 16:27

    Nico:

    Hallowa schatje!!

    Wat een verhaal weer zeg!! Dink det idderein doa wel blie mei is, want ze werde al ongeduldig... :)

    Ik hej uiteraard al een heel deel gehuurd van dich, maar um auk nog ens te laeze is erg leuk!!

    Ben beniejd noar de foto's die gemaakt zien..

    Hiel vuul succes nog op stage en in Kaapstad en de wets de 18e kump deraan!!

    Liefs, kus van mich!!

  • 09 Oktober 2007 - 16:34

    Anke:

    Ha meid,

    jeetje, wat klink jij hyper zeg. Krijg je denk ik als je zoveel mee maakt. Maar telkens als je verhalen lees besef ik weer dat je praktisch aan de andere kant van de wereld zit, sta ik zo eigenlijk helemaal niet bij stil. Doe snel de foto's erbij. Ben nl benieuwd of ik de walvissen ook niet echt op Free Willy vind lijken. Zou volgens mij ook niet goed zijn wnant Free Willy is toch echt een orka ;)

    Haije wah en have nog meer fun daar, Xx

  • 10 Oktober 2007 - 10:58

    Wilmie En Elke:

    Heeyyy Carla,

    We zitten hier al te wachten op een retourtje van je! Spannend!!!
    Wat zal je relaxed en gespierd terug komen van je yoga lessen..
    Leuke weetjes heb je over Afrika er op gezet, die wisten we nog niet.
    We zijn erg benieuwd naar je fotos, zeker die van 'free willy' haha ;)
    Goed bezig trouwens van je record!
    Dat doen wij jou niet na.

    Nog veel plezier daar!

    Xus Wilmie en Elke

  • 10 Oktober 2007 - 15:47

    Anneke:

    Ik wil FOTO'S ZIEN!!! NUHHU!! Ik sta hier te trappelen van ongeduld! Zucht!
    xx Anneke
    ps. Leuk weer om iets van jou te horen!

  • 10 Oktober 2007 - 17:15

    Petra:

    Hey Carla!

    Wat un geweldig verhaal weer! Zo zie je nog eens wat! Ben best een beetje jaloers... Maar over 4 weekjes mag ik ook weer, dan vertrekken annemarie en ik namelijk al!! Have fun nog daar! Wanneer zien we je weer op de webcam?!

    xx peet

  • 11 Oktober 2007 - 09:18

    Caroline:

    Heej!
    Klinkt good dao, de hels t good vol, neet? Muhaha, dien veurteng droet hale en den van die foute goude drin zette. Doot det mer neet. ;)
    Yoga liek mich bes tof!
    Caroline

  • 15 Oktober 2007 - 07:27

    Len:

    Hey mevrouw,

    Klinkt gezellig allemaal daar! En walvissen gezien, das weer es wat anders dan in de klas rond kijken nie? ahaha..

    Heel veel plezier en misschien spreek ik je nog wel n x!

    X Len

  • 15 Oktober 2007 - 09:01

    Marjon:

    Heej! Len, was die niet voor mij Carlalala? Hahahha leuk verhaal! Nog heel veel plezier daar en ben nu toch echt aan n brief begonnen haha! Meid tot niet snel! xxxxxxxxxx Marjon

  • 15 Oktober 2007 - 13:18

    Fieke:

    Heej Carla!!

    Klag wat achter met lezen... jij hebt echt vette weekenden! Zullen we eff een weekendje ruilen :) Volgens mij ga jij echt poepie bruin terugkomen. Zonne en braaie, dat kunnen we nu in Nederland niet meer. Bijna winderjas aandoen is het hier. Maja... ik zal nu eens wat beter gaan bijhouden met lezen.

    xxx

  • 15 Oktober 2007 - 14:38

    Liek:

    He Carlala,
    Wow, ik ben weer helemaal up to date! lag nogal wat achter. Het klinkt in ieder geval wel super vet allemaal!!!! Ik denk nu wel twee keer na voordat ik een buitenlandse stage afsla, haha! En ook super mooie foto's! Ben jaloers op je meid!
    Dikke X Lieke

    ps. Heb je kaartje nog steeds niet gekregen! jammer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 37477

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: