eerste weekje in zuid-afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu eerste weekje in zuid-afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

eerste weekje in zuid-afrika

Door: carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 September 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zozo er zit alweer ruim een week op sinds ik op schiphol stond en voor ruim 5 maanden nederland ging verruilen voor Kaapstad!

Maandagmorgen 27 augustus kwam ik aan in Kaapstad.. waarna ik eindelijk mijn huisje in het echt kon zien! Het ziet er heel leuk uit en nee, niet meer zo kaal als op de foto's! Er was toen nog maar 1 huisgenootje aanwezig; Sanne. Met zijn 2en hebben wij de rest van de week kaapstad een beetje verkend: bijna alle winkelcentra al bezichtigd, een echte toeristen tour met bus en gids gedaan, met sanne's autotje genaamd chico over de snelweg geracet in de hoop dat we de goede kan op reden, we hebben zelfs al walvissen gezien!!

Afgelopen zaterdag kwamen er 2 huisgenootjes bij, Job en Marianne, het is dus al wat drukker in huis.. maar wel gezellig! Zaterdag zijn we maar meteen met hen uit eten geweest in ons 'dorpje' (wijk?? hoort bij kaapstad?? volges mij??) 'bloubergstrand' waar we een gezellig centrumpje hebben.

Over eten gesproken, veel van jullie zullen zich vast wel afvragen hoe ik het hier overleef op het afrikaanse voedsel.. nounou ik zal jullie iets vertellen, de supermarkten zijn hier 10 keer zo groot en ze hebben bijna alles wat je in Nederland ook kan krijgen.. alleen smaakt het dan net iets anders! Maar ja ik overleef het dus wel!! :) (zolang Nico met kerst maar een doos frikandellen meeneemt voor op de BBQ, wat hier een 'Braai' heet)

Gister ben ik dan begonnen aan mijn stage bij Nomad Tours (www.nomadtours.co.za), Ik ben nu voornamelijk bezig met invoeren van teksten op de site, wat af en toe slaapverwekkend is, maar ik mag zelf aangeven als ik aan verandering toe ben dus dat ga ik binnekort maar doen! verder is het wel een leuk bedrijf en zal ik me hier wel vermaken..

Hoe ik naar mijn stage toe ga is een ander vehaal.. met de bus! Dat was even zoeken hoor.. want om 5 uur staan er echt 100 bussen die naar 20 verschillende richtingen rijden, zie daar maar eens de goede uit te halen, maar na zo'n 3 kwartiertjes was me dat wel gelukt gelukkig! Vanmorgen ging het al wat makkelijker, ik was zelfs op tijd op het werk (je staat hier namelijk dik een uur in de file, terwijl het overdag in een kwartiertje te rijden is.. elke dag om half 7 opstaan dus!!)

Het was de bedoeling om even gauw een kort verhaaltje te schrijven, dat is niet gelukt sorry mensen, wat doe ik jullie toch aan he! :P

Ik zit nu nog op mijn stage dus ik kan geen foto's plaatsen, maar ik zal ze er zo snel mogelijk bij zetten!

De foto's van het feestje staan trouwens al een tijdje op www.kietnaeveuch.tk!

Pap nog proficiat, maar dat had ik gister ook al aan de telefoon gezegd en Anke; hele fijne verjaardag morgen, ik bel nog wel!!

xx carlala

  • 04 September 2007 - 15:14

    Nico:

    Ha lieverd!! Eindelijk een berichtje van dich weer op dien eigen site.. :) Ik wis natuurlijk al die gebeurtenissen al, maar eavegood leuk um te leaze, wie se ut doar hebs!! Gister oppe verjeurdaag waar ut zeer gezellig en hebbe best aat gemaakt. Morge is Anke jeurig dus ok den weer een klein feestje!! In ieder geval hiel vuul plezeer doa en ben beniejd noar dien foto's!!

    Dieke kus van mich en we bellen!!

  • 04 September 2007 - 16:19

    Wilmie En Elke:

    Hey Carla, Jaaaaa je eerste berichtje vanuit Kaapstad!!! Leuk om te lezen wat je allemaal al mee hebt gemaakt. Gelukkig heeft Nico ons al goed op de hoogte gehouden. Stoer dat je walvissen hebt gespot! We zijn wel erg benieuwd naar je foto's maar daar zullen we nog even op moeten wachten.

    Tot een volgend bericht!

    Xus Wilmie en Elke :)

  • 05 September 2007 - 22:30

    Christian:

    Heej Carla!

    Sjoën doa? Zoe te leze kumt ut gans good mit Capetown Carlala... Ich wins dich veul plezeer in dien paradijsje! Wacht mit spanning aaf tot ut volgend verhaal versjient.

    Groeten Christian

  • 06 September 2007 - 09:43

    Marjon:

    Jahoe Carlalala! Echt leuk om te lezen allemaal.. Woehoe walvissen echt te gek! Maak veel foto's aub! Enne.. Ik hoop dat je volgende berichtje wat sneller verschijnt haha ik wacht met spanning af! Zal anders Nico maar eens gaan stalken haha heeft hij nou je telefoon?? Ik mail je nog!

    Heel veel plezier nog en let goed op jezelf!

    Liefs en een dikke kus, Boën!

  • 07 September 2007 - 14:03

    Claudia:

    Hey Carla!

    Hahaha the eggman! Super! Bij deze is hij dus bekend! haha en dan die halve snelweg.. maffe boel daar! en wauw die bergen! ik heb zo het idee dat jij je daar wel gaat vermaken ;) Ook je huisgenootjes klinken erg gezellig! veel plezier daar!

    Liefs x Claudia

  • 08 September 2007 - 21:28

    Anneke & Marjon:

    Jahoe wij gaan nu uit en drinken er 1000 op je haha!

    Worldpeace!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    En nee Anneke is niet ziek maar heeft wel zin in een zoenpartner vanavond!! Hahaa

  • 09 September 2007 - 10:45

    Fieke:

    Heej, Echt sjiek man! Fijn detse ut good hes daor! Ok leuke foto's!
    Volges mich gesse dich wal vermake daor!
    grx Fieke

  • 09 September 2007 - 14:51

    Marly:

    Heeeej!
    Leuke foto's :P
    Leuk dat je het leuk hebt haha! Hier is het ook leuk, zo leuk dat we gister weer bij de EHBO zater met Boon... Leuk he! Nouja genoeg geleukt... Heb je ook een leuk adres daar waar ik kaartjes naar kan sturen als mijn berichtjes weer eens niet aankomen?!
    Toedeloe, spreek je snel :P
    Kusje!

  • 09 September 2007 - 14:52

    Marly:

    Woehooooooooeeeeeeeee! Het is me gewoon gelukt :):):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 37478

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: