wijnproeven en afrikaans voetbal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu wijnproeven en afrikaans voetbal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

wijnproeven en afrikaans voetbal

Door: carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 September 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou daar ben ik weer.. eerste volle week stage er al op zitten, het weekend was dan ook zeeeer welkom!! maar duurde helaas veel te kort :( was op zaterdag zelfs te moe om nog even mee cocktails te gaan drinken!

Zaterdag stond er een day-tripper gepland met (bijna) alle 4-exchangers.. dus alle nederlanders die via 4-exchange naar kaapstad zijn gekomen. Met een man of 35 zouden we gaan mountainbiken en wijnproeven op 3 grote wijnboerderijen. Maar na het eerste stuk mountainbiken besloten de mensen van 'daytrippers' dat we te langzaam waren en gingen we met de busjes verder naar boerderij 2 en 3. En dat terwijl wij nederlanders zijn.. het fietsvolk van de wereld :). De wijn was trouwens niet te drinken, doe mij maar die goedkope van de jumbo in bree(waar sommige mensen nog omgeroepen worden als boon!!) de meesten waren dus wel blij toen we eindelijk konden gaan lunchen bij boerderij 2. Toen kwamen we aan bij boerderij 3, wat naast boerderij ook half dierentuin en picknickplaats was, heb daar niet meer dan 3 meter van meerdere cheetahs gestaan, die beesten zijn echt mooi! Helaas heb ik er geen foto's van.. want uitgerekend die dag wou mijn camera het niet doen.

's Avonds hebben we eerst naar de zonsondergang gekeken vanuit het strand en zijn we daarna gezellig met een man of 12 gaan eten. De rest ging toen nog even wat drinken, maar ik ben mijn nest ingedoken.. saai he? ja weet ik? maar ja wat wil je ik ben nu een harde werker! (?)

Op zondag ben ik met huisgenootje Job en nog 6 anderen van 4-exchange naar een voetbalwedstrijd geweest van zuid-afrika tegen zambia! De stemming in het stadion was echt geweldig! maximaal 5% was blank, voetval is hier een 'donkere' sport, blanken gaan meer naar rugby kijken.. erg apart! zuid-afrika heeft wel helaas verloren, maar speelde ook erg slecht in een kwartierje tijd had zambia al 3 goals gescoord.. ozze nico kin det vuul baeter!! :D
gelukkig was mijn camera weer gefixt en zijn er wel wat foto's van deze dag op de site te vinden.

's avonds heb ik een heerlijke hollandse maaltijd gekookt voor alle huisgenootjes en ze vonden het nog lekker ook (wat een wonder!) ja mam je hebt het me dus goed geleerd!

verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn kamertje en de tuin en eentje van Ben die af en toe een beetje wous is en smorgens met pyama en al in het zwembad is gesprongen! Om maar een indruk te krijgen met wie ik hier 5 maanden samen woon!

Nou dat wassie weer.. meer het ik niet meegemaakt!

liefs, carla

  • 10 September 2007 - 12:28

    Petra:

    Yeeeej ik ben de eerste!

    Klinkt geweldig allemaal! Zo te lezen heb je toch nog wat tijd over om leuke dingen te doen! Al eigen internet op je kamer? Mooi gefixed dat kamertje van je, 3 meter van het zwembad af! Over een tijdje loopt nico daar ook in z'n pyama naar zo buiten het zwembad in...

    liefs peet

  • 10 September 2007 - 13:51

    Anke:

    En ikke de tweede!!

    Mag ik ook een duik in dat zwembad komen doen??? Ziet er echt super uit daar. Zal zeker vermoeiend zijn de eerste paar weken, maar dat komt vast wel goed. Gaat de trip naar stage nog steeds zo waardeloos langzaam? Je kaartje valt ook net door de bus, ben er heel blij mij, komt boven op de TV!!

    Kus Anke

  • 10 September 2007 - 19:46

    Nico:

    Ja ja, moet iemand de 3e zijn he!!

    Petra en Anke waren me net iets voor..

    Erg leuk om te lezen wat voor leuke dingen je weer allemaal hebt meegemaakt. Ik had ze uiteraard al gehoord via Skype, maar met foto's erbij is het toch altijd weer anders.

    Erg leuke kamer en verheug me er al op om straks in het zwembad te "jumpen".
    (Petra helaas niet in pyama, want die heb ik geen :s)

    Ik zie dat je nog spulletjes voor aan de muur kunt gebruiken, dus zsm naar de Jumbo om bij Boon een nieuwe verassing af te leveren voor jou!!

    De lange stage dagen zijn vermoeiend, maar je krijgt er een hoop voor terug, dus geniet er maar lekker van!!

    Op naar je volgende belevenissen!!

    Dieke kus van mich en hoaj de breevebus in de gate :)

  • 10 September 2007 - 20:45

    Tom:

    Heey Carla,

    Weer un bietje jaloers als ik dien foto's in ut voetbalstadion zeen. Heb al un aantal voetbalstadia gezeen, maar un wedstrijd van Zuid Afrika steit nog neet op miene CV. Waej wet met ut WK, hesse al un leuke job veur mich kenne ritsele?

    Geniet der nog van en dich bis neet de enige dae op zoaterdaagaovend al vruug noar bed geit huur.....he Nico!?

    Vuul plezeer nog en ik volg dien avonturen verder via de website en dien zussen!!

    Groetjes, Tom

  • 11 September 2007 - 10:46

    Marjon:

    Nou ja, ik weet wel dat ik voor bepaalde personen nummer 1 ben ma zal voor deze keer maar genoegen nemen met de 5de plaats! Carlala ik wil wel met je ruilen.. Je kamertje ziet er erg leuk uit en ja.. Bree street moet je toch minstens een keer in je leven gezien hebben haha! Ik zal Nico een jumbofleswijn mee laten nemen met een echte service met een glimlach button haha te gek! Maak je weer 'de blits' (wat een fout woord) daar in Kaapstad haha!

    Eej meis, tot niet snel maar zal wel aan je denken:-)!

    Dikke kus en veel liefs, Buunke!

  • 11 September 2007 - 13:10

    Anneke:

    Ik zie het al! Je hoeft me gelukkig niet te missen! Je hebt al een appart figuur daar wonen.. En ja 2 is dus echt te veel.. Ik vind trouwens jou kamer wel relaxed er uit zien, vooral dat groene dekbed! Veel plezier met wijn drinken, zonsondergangen bekijken, hollands eten en nog veel meer! Ik zal er wel eentje op je drinken!
    xx Anneke

  • 11 September 2007 - 17:11

    Wilmie & Elke:

    Heeej carla!
    Leuk kamertje heb je. Hoe lang zal het zo netjes blijven? ;) haha. Jammer dat zuid-afrika niet zo goed is als MVC :) is het bier daar wel te drinken? wij hebben trouwens ook skype, kunnen we een keer 'bellen'. Veel succes nog!

    kusjes wilmie & elke

  • 13 September 2007 - 17:03

    Fieke:

    Je kamer ziet er leuk uit! Uitzicht op het heerlijke zwembad :) Die mensen in het stadion zien er echt uberenthousiast uit, lijkt me echt ruig om een keer mee te maken. Heb je al een leuk Afrikaans nummer om op de dansen?? Nog veel plezier en succes met de volgende week stage!

    xxx Fieke

  • 19 September 2007 - 15:42

    Claudia:

    Woehoe!!! Breestreet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 37479

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: