meeeega weekend gehad!! :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu meeeega weekend gehad!! :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

meeeega weekend gehad!! :)

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

17 September 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals jullie aan de titel wel al kunnen merken heb ik echt een super weekend gehad en ik heb het gevoel dat er nog wel meer van zo'n weekenden aankomen (als ik dat maar aankan!! :P)

we beginnen maar bij vrijdag; ik had vrijdag middag vrij (om de 2 weken heb ik dat :D ideaal!) dus ben ik boodschapjes gaan doen en heb ik voor mijn huisgenootjes pannekoeken gebakken! jamjam! Daarna zouden we gaan stappen.. Long Street in het centrum van Kaapstad verkennen! Met zijn vijven (Sanne, Ben, Job, Marjan en ik) reden we eerst naar 'observatory' een wijk in Kaapstad waar een groep andere nederlandse studenten wonen (Lydia, Kim, Tom, Niels en Nadine). Samen met hun zijn we toen verder gereden naar het centrum.. autotje voor 10 rand (1 euro) de hele nacht geparkeerd en naar het eerste 'cafe' gegaan.. een poolcafe 'Stones' (helaas was mijn vaste poolpartner fieke er niet :( ) Daar hebben we even gepoold en een biertje gedronken (jaja het bier smaakt goed hoor!). Toen zijn we verder gegaan naar een Irish pub; 'The Dubliner'. In het begin een beetje vaag pubje, met oude mannen die denken dat ze sexy zijn, maar eigenlijk heel irritant zijn.. anyway we hebben ons vermaakt op de dansvloer, af en toe wat oude nummers en live muziek.. zeker gezellig en ook daar waren de biertjes lekker, daarom weet ik ook niet meer hoe de discotheek heet waar we daarna naartoe gingen! :) De hele bende ging dus naar EEN discotheek(je) het was er erg gezellig, maar zodra je zei dat je uit nederland kwam werd je de VIP ruimte in gestuurd, waar eigelijk niks te beleven was :S tot dat iedereen er heen werd gestuurd (het was net niet druk genoeg voor de grotere zaal blijkbaar) het werd in ieder geval wel ERG gezellig en laat.. Sanne, Ben en ik zijn als laatste overgebleven van onze groep, maar om 4 uur was het toch wel genoeg geweest en zijn we terug naar ons huisje gereden, waar ik nog een heerlijke frisse duik heb genomen in het zwembad voor ik ging slapen... brrrrr het water was echt kkkoud!!

Zo dat was vrijdag.. nu zaterdag en zondag nog..

Zaterdag werden Ben en ik om 10 uur gewekt door Sanne, die als enige zich fit voelde omdat ze gebobt had.. na een lekker ontbijtje lukte het toch om tegen half 12 in de auto te zitten richting Waterfront, een heel gezellig deel van Kaapstad, waar je lekker kan winkelen, rondkijken, eten en terrasjes pakken met echt overal een geweldig uitzicht. Er is ook elke dag wel iets te zien bij het buitentheater. Na een paar uurtje te hebben rondgelopen, gelunchd en stiekem toch weer iets te hebben gekocht.. een echte surfbroek, dies leuk!! gingen we samen met Kim en Tom die ook naar waterfront zijn gekomen naar het '2 oceans aquarium' waar we een hele mooie onderwaterwereld hebben gezin, compleet met echte haaien, nemo's enz.
Daarna was het welletjes geweest en omdat we allemaal nog een beetje duf waren van vrijdag zijn we maar naar huis gegaan, hebben we eten besteld en een paar afleveringen van heroes gekeken!

Zondag werd het weer geen uitslapen.. om 10 uur moesten we eruit om daarna de observatory vrienden weer op te halen en richting het zuiden (Kaap de goede hoop) te rijden. Onderweg was veel te zien, onze eerste stop was dan ook bij een prachtig strand, vanuit daar kon je zelfs in de verte al Cape point zien liggen ook kon je er Walvissen zien zwemmen, helaas waren die te ver weg om op foto vast te leggen. Onze volgende stop was bij Simon's Town. Een klein gezellig dorpje aan de zee, er was toevallig die dag een festival 'the penguin festival', het dorp staat namelijk bekend om de vele pinguins die er aan de kust rondlopen. Dus ook daar zijn we naar gaan kijken! Ik kon het niet laten om op de rotsen te klimmen die in de zee lagen! Vanuit daar splitste de groep zich op.. de helft ging verder naar Cape point om walvissen te spotten.. ik ging met de andere helft de bergen in naar 'Silvermines' Een heel mooi meer boven in de bergen waar je heerlijk kunt 'braaien' (nee niet in de zon bakken, maar barbequen!). We wisten alleen niet dat we zelf alles mee moesten nemen, vlees, kolen, hout etc. wat eigelijk heel logish is, we werden bij de ingang dat ook royaal uitgelachen door het mannetje bij de poort.. dus wij zijn teruggereden naar de dichtsbijzijnde supermarkt om alles in te slaan en toen reden we weer terug om in 2 uurtjes tijd alles te braaien en op te eten, want het meer was niet langer open :S Toen we bij het meer aankwamen werden we weer uitgelachen omdat we zo laat nog gingen braaien, de meeste mensen zitten er de hele dag en stonden zelfs al op het punt om naar huis te gaan. Toen kwamen we erachter dat we geen grill hadden om het vlees op te lachen.. dus ja weer werden we uitgelachen, gelukkig konden we er een lenen van aardige man die er met zijn gezin en vrienden was. Het vlees smaakte uiteindelijk prima, het was allemaal een beetje primitief, zonder bestek, borden, stoelen, tafel enz. maar het was wel weer een hele ervaring, we hebben er ook hele mooie foto's kunnen maken!

Veel foto's van vrijdag zaterdag en zondag kun je hieronder bewonderen, zo krijgen jullie een betere indruk van hoe mooi en gezellig het hier wel niet is!

Sorry voor het mega lange verhaal.. gelukkig voor jullie schrijf ik die niet elke dag! :)

dikke knuffel uit zuid-afrika!

  • 17 September 2007 - 11:05

    Marjon:

    Jahoe ik ben nummer 1! Vet dat je zo'n leuk weekend gehad hebt! Hier was 't ook erg leuk haha vertel ik je nog wel (of mail.. Haha) Wel jammer dat je geen walvissen gepictured hebt hihi! Heb verder nog een vaag vermoeden dat je binnenkort weer een pakketje krijgt.. Haha;-)!

    Dikke kus Boon

  • 17 September 2007 - 12:27

    Marly:

    Yoooooo Carlala!
    En ook hier is weer alles goed haha.. Wilmie en ik (& Elke en Lizanne) zijn naar de jinx geweest waar welgeteld 10 mensen waren haha! Maar het weekend was voor mij weer eens veel te kort, ik moest vanmorgen weer vroeg uit de veren! Hoop dat mijn volgende stageplaats in Helden gevestigd is :P
    Nouja verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden, leuke foto's trouwens.. Vooral de sprookjesfoto!
    Mazzel! Kus...

  • 17 September 2007 - 12:39

    Christian:

    Good bezig!

  • 17 September 2007 - 19:28

    Nico:

    Ha schatje..

    Wat een verhaal zeg!! Dus de amuseers dich good doa!! Bisse Bree zoe vergaete :s

    Kiek der echt noar oet um straks auk allemoal zo'n dinge mei te make!!
    Vandaag de bevestiging gekrege det de vlucht geregeld is, dus kump good!!

    Heej vuul plezeer nog en geniet der maar lekker van..

    Dieke kus en op noar ut volgende weekend zoej ik zegge!!

  • 18 September 2007 - 08:46

    Anneke D:

    Heey Carla!!
    Zo te horen heb je het echt reuze naar je zin! Klinkt allemaal super gezellig daar. Geniet nog maar lekker! trouwes echt mooie foto die sprookjes foto!!

    xx duif

  • 18 September 2007 - 15:52

    Anneke R.:

    Hoeveel graden is het daar eigenlijk? Wanneer kun je daar nou eindelijk in dat mooie water zwemmen?? Het ziet er zo heerlijk uit..
    xx Anneke

  • 18 September 2007 - 16:59

    Wilmie:

    heej carla!
    weer een leuk bericht(je). je weekenden worden zo te lezen wel erg gezellig :) ik ben bijna bijgekomen van al die drukte in de jinx haha. en trouwens ook leuke foto's.
    kusjes wilmie (dit keer zonder elke)

  • 19 September 2007 - 14:36

    Elke:

    Ha Carla,

    Goed om te horen dat het je nog steeds bevalt daar. Gelukkig kom je de wiekende goed door. Dus het uitgaan is goed daar? Gelukkig het bier in ieder geval wel ;)
    Super sjiek dat je walvissen hebt gespot...! En wat een uitzichten heb je daar, niet te geloven! Tot het volgende bericht!

    Xus ELke

  • 19 September 2007 - 16:06

    Claudia:

    ik dacht al dat je dat vlees op de stenen in de berg zelf wou barbecuen hahahaa ;)ik dacht daar is het zo heet haha :p maar als ik die foto zie dan denk ik dat kan nooit!
    en wat een mooi strand joh :)

  • 20 September 2007 - 12:05

    Caroline:

    Heej Carla!
    Oeh, t ziet dr op de foto's errug goed uit, je hebt t naar je zin, geloof ik. Maarrrr dat kan ook bijna niet anders met zo'n weekenden. Daar leef je dan toch voor?
    Ik hoop dat t je zo goed blijft gaan!
    x
    Caroline

  • 20 September 2007 - 14:58

    Fieke:

    Vet man!! Zo'n weekend wil ik ook wel een keer! Volgens mij is ut wel een gezellig groepje daar! En dat poolen halen we nog wel een keertje in. En die nemo's zien dr echt cool uit! Heb je dr geen meegenomen :P
    Naja... veel plezier komend weekend!

    grx fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 37482

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: