Vandaag een heel bijzondere dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu Vandaag een heel bijzondere dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla Hermans - WaarBenJij.nu

Vandaag een heel bijzondere dag...

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 September 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

And here’s why:
- precies een maand geleden was ik voor het laatst in Nederland, morgen ben ik dus al een maand in Zuid-Afrika.. hoezo dat gaat snel!?! Langzaamaan begin hier wel mijn draai te vinden al geven de weekenden mij telkens weer een vakantie gevoel waardoor het moeilijk wordt om op maandag weer om 8 uur op de bus te stappen om te gaan werken.
- Vandaag is ook mijn mama jarig.. proficiat mam, hebse mien kaertje auk gekrege?? Bewaar maar een lekker stukje vlaai voor mij ok? Als het goed is komt Nico nog op bezoek met een leuke verassing van ons allebei! (Lieke jij ook nog gefeliciteerd he!).
- En last but not least zijn Nico en ik vandaag alweer 7 maandjes samen!!

Ik ben bang dat dit verhaal weer een hele lange wordt.. We hadden deze keer een extra lang weekend omdat afgelopen maandag een nationale feestdag was ‘heritage day’ wat ‘erfenis dag’ betekend. Ik heb nog geprobeerd te achterhalen wat heritage day precies inhoud, maar niemand scheen het echt te weten, dus hebben ze er ook maar meteen ‘nationale braai dag’ van gemaakt! (hoe kan het ook anders :s).

Onze planning voor het lange weekend was als volgt:
- vrijdag avond weer lekker op stap met de hele bubs
- zaterdag uitslapen en gewoon genieten van een vrije dag zonder verplichtingen
- zondag zouden we met z’n allen vertrekken richting het noorden om wat sighseeing te doen bij klein plaatjes, stranden enz enz. ‘s avonds zouden we in Langebaan overnachten bij een backpackers (goedkope plaatsen om te overnachten, die je overal in Afrika wel kan vinden).
- Maandag zouden we in langebaan het nationaal park gaan bezoeken en als we tijd over hadden nog wat andere plaatjes bezichtigen, verder lekker uiteten gaan en niet al te laat terug gaan in de richting van Kaapstad.

Nou…. Het is niet allemaal volgens de planning gegaan.. vooral afgelopen zondag was niet ons beste dagje!

Ik begin maar bij vrijdag.. er valt eigenlijk niet veel te vertellen, we zouden met z’n allen uitgaan, maar ik had er eigenlijk geen zin in dus ben ik maar een filmpje gaan kijken..

Zaterdag was dus onze relaxdag, het was eigelijk de bedoeling dat ik zou koken, maar toen kwamen we op het idée om gezellig te gaan braaien en iedereen van obs (observatory) uit te nodigen. Ook Jeroen en Katelijne van 4exchange zijn mee komen braaien. Dus smiddags ben ik samen met Job de inkopen gaan doen, flink wat flees, brood en uiteraard drank ingeslagen! Voor we het wisten was de middag al voorbij en konden we beginnen met braaien, al met al een heel gezellige avond! (uiteraard hadden we te veel eten ingeslagen en hebben we dat gister toch maar weggegooid :S)

Jaja en nu komt zondag, wat een mega leuke dag moest worden eindigde, na wel een goed begin, in een behoorlijke pech dag! De route was helemaal uitgestippeld, inclusief waar we zouden stoppen om wat rond te kijken, waar we zouden kunnen eten en waar we zouden slapen. Klinkt goed toch? Bij onze 2e echte grote stop (dus niet effe auto langs de weg om foto’s te maken of plaspauze) ging het eerste al mis. We waren op een heel mooi strand om even van het uitzicht te genieten, maar toen we weer verder wilden rijden kwamen we erachter dat de autosleutels kwijt waren en waarschijnlijk dus ergens op het strand lagen! Zoeken naar een speld in een hooiberg dus.. Na zo’n 3 keer met z’n allen het strand af te zoeken besloten we dat we maar in dat plaatsje naar een eventuele slaapplaats moesten gaan zoeken.. Just in case! De helft ging dus in de andere auto wat rondrijden.. de rest, waaronder ik, ging nog even wat op het strand hangen. Dus wat deed Carla? Nog even over het strand wandelen. En wat zag Carla daar nog net uit het zand steken waar iedereen waarschijnlijk al 10 keer overheen gelopen was?? Jaaaa goed geraden, de autosleutels! We hadden dus even super veel mazzel gehad, want we zaten zo’n 3 uur van Kaapstad, dus het zou heel erg zijn geweest als we de reserve sleutels moesten gaan halen.
Anyway.. Toen konden we dus verder, gelukkig! (dachten we). Een heel aantal kilometers verder reden we weer met onze 2 auto’s achter elkaar over de snelweg, toen Kim en ik iets vreemds hoorden (wij zaten achter in de auto). Dus wij dachten met z’n allen: er klopt iets niet, misschien moeten we even stoppen. Maar voordat we daar de kans voor kregen hoorden we een flinke knal, was de auto eventjes onbestuurbaar en hadden we dus een klapband! Nou ik zeg je, dat maak je liever niet mee. Gelukkig kwamen we veilig aan de kant van de weg en stopte er een busje met Afrikanen achter ons die ons meteen kwamen helpen! Wat zijn Afrikanen een sociaal volk zeg! Binnen 5 minuutjes hadden we een nieuwe band erop en konden we weer verden. Nu mochten we wel helaas maar 80 rijden de hele weg, vanwege ons nieuwe bandje, dus het duurde allemaal wat langer. (pap, mam maak jullie niet druk, de auto’s zijn verder heeeelemaaaal veilig!! Ok????)
Dus omdat we zo langzaam reden waren we ook behoorlijk laat in Langebaan, waar we zouden overnachten. In het donker in Langebaan duurde het een dik uur voordat we ‘Elephantskop’ (onze backpackers) hadden gevonden. Deze lag trouwens op een erg spooky straat, beetje zo een uit een amerikaanse horror film, waar buiten 1 slaaplaats verder niks te vinden was! Eindelijk gearriveerd kregen we het ‘goede’ nieuws dat ze onze bedden al aan andere mensen hadden gegeven omdat ze dachten dat we niet meer zouden komen! Dus toen zaten we er allemaal even helemaal doorheen. Gelukkig wou de eigenares ons wel helpen en ging ze allerlei andere accomodaties voor ons bellen, maar het zag er niet naar uit dat er nog iets vrij zou zijn, het was uiteindelijk wel een nationale feestdag, iedereen had vrij! Maar na een tijdje bellen konden we 7 km verderop in een klein industrieplaatsje wel terecht bij een belgische man en vrouw die een b&b hadden. Daar voelden we ons meteen welkom, er werd zelfs nog om 12 uur brood voor ons gesmeerd omdat we nog geen avondeten hadden gehad. We hebben er heerlijk geslapen en ‘s morgens een duik genomen in het zwembad en een heerlijk ontbijt gehad!
Alles was dus toch weer goedgekomen!

Dan nog even snel over maandag:
Maandag zijn we naar het nationaal park gegaan in Langebaan. Het park lag helemaal om een lagune heen en daar moesten wij dus ook helemaal omheen rijden om aan het einde en ook het mooiste gedeelte van het park te komen, je kon er veel dieren in het wild zien, oa bokken, herten, struisvogels, zebra’s, schildpadden en buffels, maar je kon er ook lekker op het strand zitten en genieten van de zee, zon en het uitzicht!

Gister ben ik weer lekker aan het werk gegaan, m’n stage begint me steeds beter te bevallen, nadat ik zelf (al na 1 week) had aangegeven dat ik wel wat meer en afwisselender werk zou willen en kunnen doen heb ik het ook meteen over me heen gekregen (werk dan he :p). Ik heb in ieder geval genoeg te doen, ik ben nu onder andere bezig met het analyseren van nieuwsbrieven van andere bedrijven, waarna ik er een mag gaan ontwerpen en schrijven voor Nomad. Ik laat wel weten wanneer het zover is, dan kunnen jullie je er ook voor inschrijven op de website en ontvangen jullie ook mijn nieuwsbrief! Verder ben ik nog bezig met kleine dingetjes binnen het bedrijf te regelen, wat er verder nooit van was gekomen en webmarketing (nieuwe site in orde krijgen zodat hij eind November/begin December gelaunchd kan worden). Gelukkig heb ik tussendoor wel nog wat tijd om verhaaltjes (nouja verhalen zullen we maar zeggen) te typen voor mijn waarbenjij.nu!

Foto’s komen er ook aan, nog niet allemaal meteen, want ik krijg ook nog foto’s van anderen!

Ik beloof jullie dat mijn volgende verhaal wat korter is, dit weekend staat namelijk nog niks op de planning!

Ik ga nu gauw weer verder met mijn bezigheidjes hier op stage! Tot mails, bels, fax, waarbenjij.nu berichtjes, skype, msn… en uiteindelijk tot de CARNAVAL!!

Liefs,
Carla

  • 26 September 2007 - 10:20

    Nico:

    Jaja, eindelijk ik ben de 1e..

    Maar ja ik wist den auk det der een bericht aan zoot te kome. Wel een erg lang verhaal, maar erg leuk um weer te laeze. Joa joa vandaag is een speciale daag joa: 7 moand beej elkaar (en neet beejein :s)

    Dich wets ut kado veur dien mam auk al en we zulle zeen wat det is..

    Erg leuk um weer nieje foto's te zeen en detse ut geweldig noar dien zin hebs in Kaapstad.

    Geniet der maar lekker van!!

    Ik zal zorge det de webcam de volgende kier get duudelijker beeld gaeft, zuuse mich auk nog ens (of kwaam ut door alle wien, haha)

    Heej mien reactie is weer lang genog, nogmaals succes op stage en op noar ut volgende verhaal.\

    Dieke kus Nico

  • 26 September 2007 - 18:18

    Wilmie:

    Haaa...
    Wat vliegt de tijd toch snel, al een maand daar. En gefeliciteerd met Nico (nico jij ook he)! Gelukkig heb je leuke weekenden, en spannende met de klapband haha. Veel succes nog!
    Xxx wilmie
    ps. er is een kaartje onderweg..

  • 27 September 2007 - 08:36

    Elke:

    Hey Carla,

    Het was gister idd een hele hele bijzonder dag ja! Proficiat met je mam natuurlijk, maar ook met Nico :)
    De tijd vliegt echt snel voorbij!

    Wat een pech hebben jullie gehad! Maar gelukkig heb jij een goede speurneus zodat alles toch weer goed kwam!

    Veel succes nog met je stage!

    Xus Elke

    Ps er is nog een kaartje onderweg :)

  • 28 September 2007 - 06:41

    Marly:

    Jaja dan zal ik ook maar zeggen: Proficiat met je mam en met je man! Heb je partner trouwens nog niet in de gaten kunnen houden zoals in het boek stond want die heb ik niet meer gezien haha..

    Maar ik lees dat je kuren krijgt, niet meer op stap willen! Foei foei Carla.

    Fijn dat je stage goed bevalt en dat het leuk is daar, dan vliegt de tijd en ben je zo weer thuis!

    Laterrr! X Marly..
    Ps. er is niet NOG een kaartje onderweg :-P

  • 28 September 2007 - 09:53

    Caroline:

    Heej!
    Maar goed dat de Afrikanen zo sociaal zijn, wat een avonturen allemaal! Klinkt heel erg goed! Geniet er maar van, als het zo doorgaat, ben je thuis voordat je het in de gaten hebt!

    x
    Caroline

  • 30 September 2007 - 02:11

    Wilmie & Marly:

    Ja Carla... Heb jij ook een 'toffe, teeeeee gekke' zaterdagavond??? Uhuh!?
    Laterrrrrr!

  • 05 Oktober 2007 - 18:38

    Anneke D:

    Haa Carla

    Leuk om allemaal je spannende verhalen te lezen!! Maar jong, jullie hadden wel echt pech met de autosleutels en klapband!!
    Veel succes met je stage! En geniet maar lekker in Kaapstad!!

    Liefs Anneke d

  • 08 Oktober 2007 - 11:22

    Suus & Marjon:

    Wow Carlalala, time flies when you're having fun! (al is dat voor ons wat minder haha nee hoor zonder jou vermaken we ons ook wel;-)) We wensen je alvast nog heel veel plezier maar we mailen nog wel!

    Dikke kus, Suus en Marjon

  • 08 Oktober 2007 - 20:56

    Anneke:

    Heey Carla!
    Een lerares van mij gaat vrijdag naar Kaapstad! Ik had haar alvast gevraagd of ze jou de groetjes kon doen van mij! Hahaha! Ze gaat er naar toe voor de stageres van het han in nijmegen. Toevallig een van je vrienden van die school?? Verder is die schildpad een stuk groter als die van ons. Maar nu hebben we er geen meer want Theike heeft ze weer meegenomen naar Leeuwarden.
    Nou verder heb ik niet zoveel te melden! Ik ben wel met smacht aan het wachten op jou volgende bericht + foto's..
    xx Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

5 maanden ploeteren in Kaapstad maar dan wel thuiskomen in een huisje met zwembad en op loopafstand van het strand! :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 37484

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: